Boktips

Sa för ett tag sen att jag skulle lägga till en ny kategori, nämligen "Boktips", så nuy gör jag det!:)
Första tipset blir 5 i 1.
Jag vet att det är ugdomsböcker, men jag gillar dem verkligen!
Serien heter Saknad och är skriven av Jenny Carroll (författaren till En prinsessas dagbok). Första gången jag läst dessa var jag runt 11-12 år. Då tyckte jag de var jättebra och det gör jag fortfarande. Självklart känns de kanske lite väl enkla nu för tiden, men jag älskar sättet författaren skriver på. Man kan alltid känna en udd av ironisk humor och det är en bra blandning av spänning, drama och kärlek.
Första gången jag läste dem flög de upp på favoritlistan direkt och där ligger de fortfarande kvar.

Böcerna handlar om Jessica Mastriani, en 16-årig tjej som blir träffad av blixten.
Olyckan gör att hon utvecklar en förmåga att hitta försvunna personer när hon sover.
Detta gör henne känd i hela USA.
Men det förinte gott med sig. Utan FBI, mord och kidnappning är något som blir en del av Jessicas nya vardag.
Och såklart, kärleken utgör en ganska stor del av handlingen.;)

I serien SAKNAD:
1. Träffad av blixten
2. Kodnamn Cassandra
3. Görstället
4. Fritagningen
5. Okänd identitet


   Bokomslag för Fritagningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback