The Tudors

Serie i 10 delar som har seriestart ikväll vid klockan 22.00 på svt1.
Går i repris tror jag för jag har för mig att det visades i våras/somras någon gång också.
Tycker den verkar bra. Den utspelar sig i England under Henrik den åttondes tid och handlar om intrigerna i hovet. Bland annat iaf om hur Anne Boleyn vill få bort drottning Katarina från tronen och själv ta den platsen.
Tycker det är väldigt intressant då jag för inte så länge sedan läste en bok om just det här.
"Den andra systern Boleyn" heter den och är skriven av Philippa Gregory.
Sedan finns det ju även en nyinspelade film som är baserad på den boken och har samma namn.
Scarlett Johansson och Natalie Portman har huvudrollerna i den.
Den är visst väldigt ny då den hade biopremiär för bara en månad sen.
Ska tydligen vara väldigt bra så den kanske man ska se då!=)
Kom visst ifrån själv meningen med detta inlägget som var att jag skulle se The Tudors ikväll,
och det tycker jag du också ska göra om du inte har något bättre för dig.

Boken:


Filmen:


Tv-serien:


Åh, nu såg jag att det är andra säsongen som börjar idag. Typiskt jag ville ju se den från början.
Jahopp, får väl seom den finns att finna på nätet dårå=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback