Onsdag och torsdag

Alltså ursäkta mig. Jag suger ju på det där med att uppdatera bloggen. Hehe, nej det kanske jag inte gör riktigt, men jag missade ju totalt att blogga igår! Ajabaja! Anledningen var attjag inte hann helt enkelt. Vi flyttade vår sista lektion tills på torsdag så framöver slutar vi typ en timme tidigare på tisdagar. Härligt!:) Direkt efter det att jag kom hem sprang jag på toa och haffade sen handväskan och begav jag och min cykel ut på en tur till Ria tillsammans med Carin och Malin, och ja, deras cyklar också.;) På Ria blev det värsta storshoppingen haha!:D Vad får ni se snart. Efter någon timme där cyklade vi vidare till stan. Blev oväntat nog fotograferade av en kille som åkte förbi i en bil. Han bara stack ut huvudet med en kamera i handen och ett leende på läpparna och tog kort på oss!:D 2 sekunder senare var han borta. Chockade vi blev, men jag tror jag hann klämma fram ett leende;) Haha
På stan skulle jag bara prata lite jobb så vi var inte där så länge. De hade ringt från Torgett under dagen och frågat om jag kunde jobba idag, vilket jag såklart kunde. Så jag var inne och tackade ja till det.
Hem ige, käkade och begav mig sedan till Carin. Jag och Malin skulle prova på att göra en beehive på henne eftersom att hon kanske ska ha det en särskild dag i skolan.
Vi stack hem hit en liten stund också, jag visade dem en sida med 50- och 60-tals kläder m.m och så passade jag på att visa dem lite från min nya träningsfilm. Carin satt mest och gapade.:P Eftersom jag inte kände för att börja träna när klockan var 8 så lurade jag ut dem på en otroligt snabb promenad rund Maden. Tror inte de har gått så snabbt som de gjorde igår. För att vara så liten så kan jag få upp ett fasligt tempo med mina små ben.
När jag kom hem igen helt svettig var det duschen som gällde, och sedan kvällsmat. Efter det var klockan 10 ungefär och alltså ingen idé att sitta vid datorn.

Idag hade vi orientering med skolan i Svartbäcksmåla. Sprang med Carin, och det gick ju sååå bra. De första 5 kontrollerna gick strålande, sen. Vi tyckte det var onödigt att ta stigen eftersom det var en himla omväg, så varför inte gena genom skogen? Ja varför inte? Vad sägs om att man kommer vilse?:P Riktigt vilse var vi inte, men efter kaske en kvart, 20 minuter var vi tillbaka vid femman utan att ha hittat sexan.Vi gjorde samma misstag 1 eller 2 gånger till efter det smarta som vi är. Alltså blev resultatet av en 3.4 km lång runda lite över 1 timme. Jag tror att jag och Carin kan glömma våra förhoppningar om mvg i idrott.:P

Vid lunchtid fick jag åka hem eftersom jag skulle jobba. Så vid 12-halv 1 knallade jag iväg i riktiga sommarkläder. På vår solsida var det för tusan 38.5 grader klockan 12 mitt på dagen!:O Packade upp och larmade och håll på i 3 timmar ungefär. Stack hem vid halv 4 tiden för jag var så trött. Tog bara en kort sväng in till min moster och hennes syster. De har precis öppnat en butik på stn där de säljer tyger och garn m.m. Jättefint har de fått de tycker jag, och jag hoppas det går bra för dom!:)

Ikväll blir det ridning, alltså om typ lite mer än en timme.:P Kommer knappt orka, är sjukt trött.

// Alicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback