Eye makeup och håruppsättning

Innan jag började göra mig i ordning för festen igår så trixade jag lite med sminket och håret. Så här blev det ganska slarviga resultatet.



Jag provade att göra en liten beehive. Det är ganska svårt faktiskt! :O I allfall för mig, för jag är inte särskilt duktig på det där med hår...Så det tog ett tag:P

Provade då även en ögon-make som jag tyckte kändes väldigt sextiotal. Lite enklare än håret, förutom att om man är lika dålig som jag på att sätta dit lösögonfransar så blir det genast mycket svårare! Men det är väl bra övning som krävs. Det enda som behövs är en eyeliner (skulle rekommendera en flytande) som du drar en tjock båge med längs ögongloben,(som på bilden) och en tunn längs övre fransraden. Jag hade ingen flytande eyeliner så jag blötte en smal pensel och tog svart ögonskugga istället, det går med blir antagligen inte lika bra.  På med lösögonfransarna och mascaran! Ett lite annorlunda och coolt sätt att makera ögonen på! :)

Retro makeup

196670-555


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback