Kreta resan del 1

På lördagen förra veckan kom Cecilia och hämtade mig, Bea, Adam och Gabriel vid klockan 8 på morgonen. Då bar det av till Arlanda. Efter incheckningen och allt hade vi ungefär 3 timmar att slå igen innan planet skulle lyfta. Så vi satt mest och spelade kort och sånt. Klockan halv 1 ungefär lyfta planet på väg till Kreta. Vi var väl framme i Chania vid klockan halv 5 enligt grekisk tid. Bussresan till hotellet Ammos i Rethymnon där vi skulle bo tog ungefär 1 ½ timme. Vi fixade in oss på rummen och sedan var det bara att ut och äta. första måltiden var rättså misslyckad för kocken hade glömt att lägga på mitt grillspett så jag fick in min mat lagom tills dess att de andra hade ätit upp. Efter maten gick vi vidare längs strandpromenaden tills vi blev inkörda på ett annat ställe av en av alla inkastare. Där beställde vi drinkar som var riktigt mumsiga. Adam tog ungefär den starkaste som fanns eftersom han fyllde 18 den dagen. Resten av kvällen strövade vi runt lite innan vi begav oss hem till hotellet igen. Sängarna var ungefär de mest osköna någonsin. Men efter att ha legat och vridit sig i kanske 2 timmar lyckades jag somna.


Det var första dagen på Kreta det. Resten kommer senare i dag eller i morgon.

// Alicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback