Det blev två av rummen!

När jag väl hade börjat fixa med kläderna i klädkammaren gick det visst inte att få stopp på mig.
Lyckades först rensa ut flera galgar från klädstången, duktigt va? Mamma har haft lite ont om sånna så där gjorde jag henne en tjänst;) Sen har det varit så att det har varit i stort sett omöjligt att kunna röra sig inne i klädkammaren för det har legat fullt med saker på golvet. Så då rensade jag upp så mycket jag kunde och drog även lite snabbt med dammsugaren där inne. När jag väl hade kommit upp i varv satte jag igång med lekrummet efter det. Tog bort 2-3 kassar med saker som har stått och skräpat där inne. De har varit fulla med sådant som  jag har försökt sälja på loppmarknader, men nu ska jag inte ha någon mer sådan så de får åka till tippen. Tog även här inne en välbehövd runda med dammsugaren. Piskade även lite kuddar och mattor, lika välbehövt det. Det roligaste att fixa med inne i lekrummet är "sänghörnan"  eller vad man ska säga. Det hörnet ser så mysigt ut. Så jag bytte överkat på sängen ( det var ett rosa innan), hämtade lite kuddar, lite ljus att ha på fönsterbrädan och sen var det typ klart.
Sen kom mamma och sa att jag ska få måla om där inne! JIPPI!! Något jag har velat göra i flera år faktiskt!=)
Väggarna där inne ser verkligen hemska ut. Färg som har flagnat, hål i väggarna och fullt med spikar. Så de, och taket ska jag spakla och sedan måla, antagligen vita. Sängen och den gula byrån ska målas vita. Nytt golv ska läggas in. Vi har nämligen en del kvar efter att vi la in nytt i gillestugan. Sen ska vi göra oss av med hörnskåpet och jag ska leta efter en fåtölj som ska stå där istället. Det ska bli min lilla läshörna. Tror det kan bli jättemysigt:)
När det är klart finns det möjlighet att jag kanske ska flytta ut dit. Är så jobbigt när folk springer igenom mitt rum hela tiden. Ifall så är fallet ska även Henrys trummor få hitta ett nytt rum att bo i. För jag tänker inte ha dem stående där.

Jag är så himla dålig på att ta före-bilder för jag tror aldrig att det kommer bli någon skillnad, men här är i alla fall efter-bilder av lekrummet:






Dessa två saker ska bort!:P


// Alicia

Kommentarer
Postat av: Malin

haha kanske inte, men jag tycker hon är för härlig! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback