Dagens hår & make





Idag blir det enkelt. Det är bara mormor, morfar och sen två andra släktingar som ska hit så:P
Tidigare under eftermiddagen fick jag ett ryck att prova locka mitt hår med plattången. Har aldrig gjort det innan så tänkte att jag skulle prova. Och jag gillade resultatet, ser så där naturligt gjort ut. Jag gjorde inte hela håret nämligen ocg det jag gjorde jag gjorde jag lite småslarvigt.
Sminkningen blev också enkelt. ett lager med foundation av Max Factor Miracle Touch. Några svep med ett rosa blush från senaste solotidningen. På hakan, näsan och pannan svepte jag borsten med ett solpuder från Isadora. Ett tunt lager med mascara på fransarna. Vit kajal. På ögonlocken började jag först med en ljus ögonskugga ända upp till ögonbrynet och i inre ögonvrån. Sedan en mörkbrun skimrande på själva ögonlocket och under ögonen. Båda ögonskuggorna kommer från Smashbox. Sudda ut kanterna med kanterna och du är klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback