Tröstshopping

Från början var planerna att jag skulle åka in till Kalmar med mamma igår, men det blev inte så. Så då får man ta vara på affärerna man har i stan och köra lite tröstshopping istället.:P Det blev en ny mascara från Nivea, och löspuder från Isadora. 120 kr/ st. Jag har aldrig förstått mig på någon form av puder. Men senaste gången jag var på biblioteket lånade jag med mig 2 sminkböcker hem. I de stod det att det är just löspuder man ska använda som slutfinsih på basen, får att få bort blanka partier och få make upen att hålla längre. Det är det som många gör fel och använder kompaktpuder som finish, vilket försämrar egenskaperna för både foundation och pudret. Kompaktpuder ska användas som en förbättringsprodukt när det behövs. Nu vet ni det.:P

Köpte även en höstkappa på Torgett, den som jag snackade om innan. 600 kronor. Visade sig att Ottilia hade köpt en exakt likadan. Jaja, kan ju bli lite kul:P



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback