Bröllop i full fart

Ja jobbet gick bra igår. Kom dit vid klockan 6 och åkte hem vid 20 i 11 kanske. Förutom vid de tillfällen när man väntade på att någon skulle säga vad man skulle göra, så hade jag nog sammanlagt högst 5 minuter rast. Det var verkligen fullt ös hela tiden. Men det var kul. Problemet var ju att brudens mamma var tyska och kunde inte ett ord på svenska. Själv har jag ju läst franska i skolan och kan inte ett ord på tyska. Men brudens barn hjälpte till som översättare, för de pratar båda språken:) Under kvällen var det att duka, dela ut champagneglas, bära ut maten, bära in maten, bära in tallrikarna, bära ut alla efterrätter ( de var många kan jag säga!), brygga kaffe, bära ut kaffekoppar och diska. Jag hade verkligen något att göra under hela kvällen! Emellanåt när man sprang ut med något till partytältet där gästerna satt fick man lite musik också från den lilla orkestern som var där.:) Mysigt.
Gårdagens tabbe var ju att jag inte fattade vem bruden var. Hur korkad får man bli?:P Haha, men till mitt försvar så hade jag aldrig träffat henne innan, oh jag trodde att hon skulle ha en vit klänning på sig, vilket hon inte hade. Det tog mig ändå säkert två timmar innan jag fattade att det var hon som hade gift sig:P Och då var det folk som grattade henne, barnen, som jag visste var brudens barn, kallade henne mamma, hon kallade mormorn för mamma. trots det trodde jag hon typ var brudens syster som hade varit tärna eller något. Ja jag säger då det.^^ Ljuset gick upp för mig när jag stod och diskade lite, en aning dum man kände sig då!:P Haha!

Men jag kan tala om att det var skönt att komma hem sen på kvällen. Var helt slut i kroppen, och hungrig. Det blev sen middag bestående av makaroner och köttbullar. Smakade även på en av pappas kräftor, första gånen någonsin som jag gjorde det. Och jovisst, det var gott.=)


// Alicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback