Stavande genom staden

Idag har det varit en rätt härlig dag. Solen har tittat fram lite då och då. Det har varit tillräckligt varmt för att man skulle kunna ta sig ett dopp i poolen och hoppa på studsmattan med vattenballonger.
Träffade även en liten åttaårig kille som var en höjdare på att rocka rockring. Är det bara något man kan när man är liten eller? För jag verkar ha tappat det mesta av den förmågan, och mamma har fullständigt tappat den. Fast jag måste säga att nu kommer det mer och mer tillbaka, ringen stannar kvar uppe vid midjan i några varv i alla fall. Får väl se om jag har blivit något bättre när sommaren är slut.

Nu när blåbären har börjat poppa upp så plockade jag, Emma och Fanny 2 liter ungefär. Sen blev det bakning! Först blåbärsmuffins, vi var ju tvungna att göra något med bären vi hade plockat. Och sen blev det chokladbollar.
Själv brukar jag tycka det roliga är att baka något, inte att äta det. Förutom bullar och chokladbollar, det är gott!

Sen har jag och Emma slagit vad med hennes pappa, eller något sådant. Om vi lyckas sätta fem golfbollar på mindre slag än han innan de åker här i från, ska den personen få 100 kronor av han. Det skulle inte sitta fel. Det är bara det att det märks att det var några år sedan jag la av med golfen. Uscha, får öva upp mig lite ;)  Är faktiskt lite sugen på att åka ut till golfbanan och slå några hinkar. Skulle vara kul!

Och som avslutning på dagen tog jag och Emma våra stavar och knallade igenom halva staden kändes det som. I över en timme, det var riktigt skönt faktiskt. Det är mycket bättre än att springa, för man kan prata med varandra samtidigt, och det är mycket bättre än att gå vanligt för man känner att det gör någon nytta även om det inte är så jättejobbigt. Eller något sådant, haha. Det dumma med mina stavar är att klossarna eller vad man ska säga som sitter längst ner är borta. Så när jag går med dom på asfalt låter det som pappa uttryckte det "som om någon slipar knivar". Och då var han typ 100 meter bort och hörde det hur väl som helst.

Kommentarer
Postat av: Matilda

du är väl 15 år??..jag har för mej att du fyllde det..men i min almanacka står det 14...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback