Lite pyssel blev det!

Jag orkade inte vänta så jag satte mig ner och gjorde handsmycket redan igårkväll. Och inte nog med det så gjorde jag även om ett par av mina jeans också!;) Här ligger man inte på latsidan;) Eftersom jag gjorde byxorna vid klockan 1 inatt ungefär så har jag inte hunnit prova dem än eftersom limmet skulle torka, men jag känner mig väldigt nöjd med det jag gjorde igår.


Materialet. Det redan färdiga armbandet har jag köpt på Glitter för 30 kronor.
Det andra kommer från Pärlverkstan och gick på sammanlagt (inkl. frakt) 62 kronor.


Eftersom armbandet var liite för stort för mig började jag att korta av det några länkar.
Sedan var det bara att börja pilla med själva smycket.:) Enklaste är om man använder sig av två tänger
med platta sidor när man öppna och stänga länkarna.


I varje ände sitter det en liten motring som fäster ihop. De jag använde var 4 mm i diameter.
Vilket var alldeles lagom.:)


Slutresultatet!:) Nöjd!

Och så här blev byxorna. Det började med att jag skulle lappa för ett litet hål i grenen typ, men tyckte inte att jag bara kunde ha en liten skinnbit där. Så jag lappade knäna också!;) Lite billigare variant än att köpa ett par nya i någon affär.
Jag har använt mig av någon skinntyg mamma köpt i en textilbutik, textillim, linjal, sax och en penna. Väldigt enkelt gjort , och kanske inte världens nogaste:P Men skit samma, bra blev det iaf!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback