Segt internet?

Har ni precis som jag en seg dator? Speciellt ett segt internet?
Då har ni kanske glömt bort att regelbundet ta bort webbhistoriken.
Det kan jag tala om att jag hade gjort. Borttagningen av temporära internetfiler tog typ 10 minuter! Vilket är ganska mycket om man säger så.
Man ska även ta bort cookies och tidigare besökta webbplatser.
Det gör du genom att klicka upp ett internetfönster. På menyraden eller vad man ska kalla det ska det finna ett ställe där det står "verktyg". Klicka på den och så kommer det upp bl.a. "Ta bort webbhistorik". Klicka på den och sen är det bara att ta bort de sakerna som jag sa.
För att det inte ska lagras så där jättemycket är det bra att göra detta någon gång i månaden eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback